אבטחת אפליקציות בענן

אבטוח אפליקציה בענן

אבטחת אפליקציות בענן

העשור האחרון מכונה בפי רבים 'עשור האפליקציות', שכן כל כך הרבה אנשים מפתחים אפליקציות חדשות המיועדות למגוון מטרות. במאמר זה נתמד באחד השירותים החשובים ביותר לכל אדם שעוסק בתחום פיתוח אפליקציות או לכל בעל אפליקציה (באם מדובר על אדם פרטי או ארגון), שירות אבטחת אפליקציות בענן.

 

קצת על מחשוב ענן

במחשוב ענן המחשבים והתוכנות מצויים מחוץ לשליטת הארגון, כלומר אצל ספק השירות ואילו בעל האפליקציה או הארגון שמעוניין בשירות זה קונה את אותם השירותים בהם הוא מעוניין ומשלם על פי סוג השירות והיקף הצריכה. היתרונות של שימוש בשירותי ענן, כמו למשל שירות אבטחת אפליקציות בענן, רבים. חלק מאותם יתרונות באים לידי ביטוי בכך שניתן לנצל בצורה הטובה ביותר את התקציב של הארגון וזאת משום שניתן להתאים את שירותי הענן לדרישותיו. יתרונות נוספים הם שהגישה אל הענן זמינה מכל מקום, שניתן לשתף משאבים שונים, להקצות באופן מהיר כל מיני משאבים חדשים החיוניים ללקוח כאן ועכשיו ועוד.

 

מאבטחים את המידע בענן

נכון להיום עם התפתחות ההאקרים, איומי הסייבר והעובדה שחברות רבות משתמשות בשירותי מחשוב ענן, חשוב לקחת בחשבון את ההתמודדות עם כל הקשור אל אבטחת המידע של האפליקציה (וכן תוכנות וכו'). ההתמודדות היא אל מול ניהול המשתמשים של האפליקציה, ניהול של האפליקציה אל מחוץ לאותו ארגון וקבלת האחריות על כל הקשור אל המידע המועבר אל הענן והמידע המאוחסן בענן. נכון להיום יש חברות שמספקות שירותי אבטחת מידע בענן. המטרה העיקרית של חברות אלו היא לספק הגנה בזמן אמת ללקוחות, לעובדי החברה ולספק, דהיינו להגן על כל נקודות הקצה. חברות אלו יספקו הגנה גם לעובדים וגם לספק שזקוקים לגישה למערכות מידע שונות של הארגון המאוחסנות בענן פרטי או ציבורי. נכון להיום כל מי שעוסק בפיתוח של אפליקציות וכל חברה שבבעלותה אפליקציה או מספר אפליקציות, כל אלו צריכים לפנות אל אותה חברה שיכולה לספק להם פתרונות אבטחת מידע  מקיפים וכוללים, פתרונות מרמת התשתית של החברה ועד רמת השרתים והאפליקציות של החברה,  שממוקמים בענן.

 

כיום, ישנן חברות שמציעות חבילות אטרקטיביות במסגרת שירות אבטחת מידע בענן.  טרם בחירת אותה חבילה הכוללת את הפתרונות המותאמים לצרכי העסק שלכם (האפליקציה שלכם), חשוב לוודא שהחבילה תמיד תכלול את אותם פתרונות המיועדים להבטחת אבטחת המידע של החברה בענן (כולל האפליקציות). פתרונות כמו למשל הגנה על תיבת הדואר האלקטרוני, סריקה וניקוי של כל מיני איומים טרם הגעתם לשרת הדואר (שירות שיכלול סוסים טרויאנים, וירוסים ועוד), עדכון אוטומטי מול איומים חדשים, הגנה כנגד ספאם ואנטי וירוס, חסימת גישה לדומיינים, גיבוי למיילים ועוד.בהצלחה!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.