גיבוי בענן לעסקים

גיבוי בענן לעסקים

גיבוי בענן לעסקים

המידע שלנו יקר. ובעידן בו מתקפות סייבר הפכו לשיחת היום, כל עסק נדרש למערך גיבוי איכותי, שיבטיח, שהמידע שלו יישאר בארגון, והוא אינו יהיה חשוף לווירוסים.
אילו דרכים עומדות לרשות העסקים על מנת לגבות את המידע שלהם?

גיבוי באמצעות שרת

אחת הדרכים לגיבוי המידע הארגוני שלכם היא על ידי רכישה ואחזקת חדר שרתים. השרת הוא מח, שאוגר בתוכו את כל המידע הארגוני, הוא נדרש לגיבוי יזום יום יומי, והוא מהווה פתרון לעסקים בכל הגדלים.
היתרונות: בטיחות גבוהה, קושי להגיע למידע הארגוני מבחוץ, מתחבר אל מערכות VPN וחומות אש, אשר מאפשרות את חסימת הגישה הזאת, יכולת קיבולת גבוהה, תחזוקה נמוכה.
החסרונות: הקיבולת אומנם גבוהה, אבל מוגבלת, מדובר בעסק יקר, המצריך חדר נוסף במשרד שלכם, וכולל לעתים צורך להעסיק, גם אם במשרה חלקית, איש צוות, שיבצע את הגיבויים.
חסרון נוסף – המידע הארגוני שלכם נגיש אליכם, רק כאשר אתם מחוברים לרשת הארגונית, נדרשות מערכות תומכות ומשלימות על מנת לבצע שיתופי ידע, ו/ או לשתף קבצים, שמתעדכנים און ליין.

גיבוי באמצעות אמצעים ניידים

עסקים קטנים, ואנשי מקצוע, אשר נעים בדרכים נדרשים לאמצעי גיבוי, שינועו איתם, אלו יכולים להיות כוננים קשיחים או דיסק און קי.

היתרונות: הם נגישים, קלים לשימוש ותפעול, ומעניקים למחשב שטח אחסון נוסף.
החסרונות: קיים חשש, שיאבדו, ואז מדובר בנזק ממשי לארגון ואף בחשיפתו להעתקה וסחיטה. הקיבולת שלהם מוגבלת, לעיתים מדובר באמצעים כבדים, שמסרבלים גם ככה את החיים מחוץ למשרד מסודר ומאובזר.

גיבוי בענן לעסקים

הענן פרץ לחיינו בעשור האחרון, והביא עמו בשורה. כל המידע על הענן, כלומר כל המידע על שרת מרוחק מאוד, הממוקם בחוות שרתים מאובטחת. לכל משתמש קיים קוד גישה אישי וייחודי, שמאפשר לו לגשת "למחסן" האחסון שלו.
גיבוי ענן לעסקים תופס תאוצה, ולא בכדי, הוא מאפשר לנוע עם המחשב באופן חופשי, הוא מוצפן, וקיים גיבוי יומי אוטומטי, ששומר את המסמכים והפיתוחים שלכם נגישים, ועוד עם כמה גרסאות אחורה.
מעבר לכך, גיבוי בענן לעסקים מאפשר לכם לשתף מידע בחדרי ישיבות, פגישות מרחוק, לעדכן קבצים דרך הרשת ולתקשר טוב יותר עם קולגות מקצוות אחרים של העולם, שעובדים על אותו קובץ פתוח. ונראה כי בשל היכולת הזאת – הוא גם המתאים ביותר לפרילנסרים ולכל אדם, אשר אינו כבול למשרד.

יתרון נוסף אחרון הוא כמובן בעלויות, עלויות הענן ביחס לתחזוקת חדר שרתים, ואף ביחס לצורך לחדש התקני גיבוי ושמירה היא זניחה. אין צורך להיסחב עם מחברים ואביזרים נוספים מלבד הלפ טופ. וניתן לגשת למידע הארגוני בכל מקום, שיש בו רשת עם הסיסמא המוצפנת שלכם. אין צורך בהקצאת מקום לחדר שרתים, ואין צורך באיש IT לתחזוקה.

כיום עוד ועוד עסקים מבינים, שהווה והעתיד נמצאים בגיבוי ענן לעסקים.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.