ליווי עסקי מקצועי לבניית אפליקציה לסטארט-אפ

ליווי עסקי מקצועי לבניית אפליקציה לסטארט-אפ

בניית אפליקציה לסטארט-אפלא מעט יזמים צעירים בשנים האחרונות, מקימים מיזמים שמתבססים על הרעיון הישן והמוכר של: לקנות בזול ולמכור ביוקר. ואיפה החדשנות? באפליקציה המגניבה שדרכה תבוצע המכירה.

כשיזמים צעירים ולא מנוסים כאלו, מגיעים לבית תוכנה המתמחה בפיתוח אפליקציות, ומבקשים שיפתח עבורם את אותה אפליקציה מגניבה, יכול בית התוכנה להגיב בשתי דרכים: הדרך הראשונה, היא לא לשאול יותר מדי שאלות ולפתח עבור היזמים את האפליקציה שהם מבקשים. הדרך השנייה, היא זו שבה בית התוכנה מבקש להביא ערך מוסף מעבר לפיתוח האפליקציה, ונותן ליזמים ליווי עסקי ובנייה של תוכנית עסקית מקצועית שתוכל להביא להצלחת הסטרט-אפ.

גימיק חולף או איכות  

אפליקציה מגניבה יכולה להיות גימיק נחמד כדי למשוך לקוחות. אבל בסופו של דבר, אם החברה שעומדת מאחורי האפליקציה לא נותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי, הוא לא ימשיך לקנות אצלה לאורך זמן. תמיד תימצא אפליקציה חדשה ומעוצבת יותר, דרך אחרת לקנות מוצרים דומים במחיר זול יותר וכו'. ורק יזם שיודע למצוא בעיה אמיתית שהוא יכול לפתור עבור לקוחות ולספק פתרון לבעיה זו, יוכל למשוך את הלקוחות ולהחזיק אותם לאורך זמן.

 

נושאים חשובים לחקור בטרם בניית אפליקציה 

להלן כמה שאלות שכדאי ליזמים לשאול את עצמם לפני שהם ניגשים לבניית אפליקציה:

  1. מיהו קהל היעד שלך? חשוב, למשל, להבין את טווח הגילאים של המשתמשים, שכן אפליקציה שמיועדת לבני עשרה תהיה שונה מאוד מאפליקציה שמכוונת לבני 40+. אפליקציה שמיועדת לאנשים שמתקשים בהתמודדות עם טכנולוגיה, תתוכנן אף היא בצורה שונה מכזו שמיועדת לאנשים שמיומנים בשימוש בטכנולוגיה בכלל ובאפליקציות מובייל בפרט.
  2. כמה זמן יש לקהל שלך כדי לבצע קנייה? ברור שקנייה של מכשיר חשמלי יקר, היא קנייה שדורשת יותר מידע ובחינה מאשר קנייה של חולצה זולה יחסית. אך ישנם מוצרים, כמו למשל, כרטיסים למופעים, שהקנייה שלהם חייבת להיות קלה ומהירה, כדי שהלקוח לא יתייאש באמצע וינטוש את האפליקציה. בנוסף, ככל שמלאי המוצרים גדול יותר, כך יהיה חשוב לספק דרכים טובות לסינון, שיעזרו ללקוח למצוא בקלות את המוצר המתאים לו.
  3. האם תרצה בעתיד להתרחב לשוק בחו"ל? אם כן, לאלו מדינות? כאשר מתכננים אפליקציה, כדאי לקחת בחשבון אם היא מיועדת לפעול במספר שפות. כדאי גם לדעת מראש את סוגי השפות הרלוונטיים. בנוסף, מכיוון שישנה עלות לבניית אפליקציה שתתמוך הן במכשירי אנדרואיד והן במכשירי אייפון, כדאי לדעת שיש מדינות שבהן יש נוכחות רבה יותר של אחד מסוגי המכשירים ואפשר לשקול להיכנס לשוק עם אפליקציה שתומכת רק בסוג המכשיר המוביל במדינה זו.

 

לסיכומו של יום 

לסיכום, במידה ואתה יזם צעיר וטרם התנסית בהחדרת עסק או מוצר לשוק, תוכל להיעזר בבית תוכנה שייתן לך לא רק שירותי פיתוח אפליקציה, אלא גם יעוץ וליווי עסקי, שיאפשרו לך לכוונן טוב יותר את האופן שבו תבנה פתרון מתאים ללקוחות בקהל היעד שאתה מכוון אליו.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.