איך לבחור שפות תכנות?

שפת תכנות

איך לבחור שפות תכנות?

לפי הערכות שונות, מספר שפות התכנות שקיימות בעולם נע בין ארבע מאות לשש מאות. לכן חשוב להבין איך לבחור את השפה הטובה ביותר, כשיש כל כך הרבה אפשרויות. אבל איך בוחרים שפה, אשר תתברר לא רק כמבוקשת ביותר מבחינה מסחרית אלא תאפשר גם התנהלות קלה ביום יום? כיצד תיראה בחירה זו בטווח הארוך?

הקריטריונים לבחירת שפות תכנות שונים באופן קיצוני. מאמר זה מתאר את תהליך בחירת השפה הראשונה. כלומר, האופן שבו אתם יכולים למלא הזמנות מסחריות. אם, למשל, יש לכם אפשרות לבחור מבין תריסר שפות, ואינכם יודעים מהי השפה המתאימה ביותר לצרכים שלכם, מאמר זה שימושי עבורכם.

אשליה של בחירה

 

הדבר הראשון שאתם צריכים להבין הוא שאין לכם הרבה ברירות. זה לא קשה לבחור את עשרת שפות התכנות הטובות ביותר. שמונים אחוזים מהן נחשבות לשפות ידועות שמגדירות את גבולות הבחירה הסבירה (של השפה הראשונה).

שפות כמו Kindred, TypeScript, JavaScript, דלפי, או פסקל מקובצים לקטגוריית הפשטות. הנתונים הסטטיסטיים המבוססים עליהן נלקחים בחשבון מאוחר יותר. המטרה הנוכחית שלנו במאמר זה היא להמחיש את הרעיון.

ההבדלים בין השפות

 

ההבדלים בין שפות התכנות טמונים ברלוונטיות שלהן, כמות המידע הזמין, הזדמנות לשנות את החברה, ושיקולים רבים אחרים שמבדילים בין שפות מובילות לבין שפות ישנות.

מספיק לומר כי השוואת אינדיקטורים של ארבעים השפות הנפוצות מאפשרים לבחור את הרכיבים הדרושים כמעט לכל מטרה.

המסקנה

 

אם אתם לא יודעים באיזו שפה לבחור, בחרו שפה פופולרית. האינטרטיביות של התעשייה היא ענקית. שינויים רדיקלים מתרחשים לעתים נדירות, והשפות הפופולאריות נותרות יציבות, והשינויים בתחום זה או אחר, כמעט תמיד, מתבטאים בשינוי של הפלטפורמה עצמה.

פרל, קובול ופסקל הן דוגמאות נדירות. רוצים שפה חדשה? המתינו לעדכון של הפלטפורמה, או הפרידגמה.

עוד אמת לא נעימה בדרך לבחירה הנכונה

 

אנחנו לא בוחרים את השפה. אנחנו בוחרים את השדה, אשר מלווה אחת, שתיים או שלוש שפות תכנות. הן כבר "נבחרות" עבורנו. על ידי מי? על ידי התעשייה, השוק, או ההיסטוריה.

מתחילים מתרכזים בשפה אחת, ומתמקדים בהיבטים כגון תחביר, שנראים כל כך חשובים, וכל כך לא מוכרים, עד כי הם מושכים את כל תשומת הלב שלהם. אבל מתברר שזה רק קצה הקרחון. מה יש מתחת למים?

הסביבה ושיטות הביצוע

 

איכות השפה אינה משחקת את התפקיד המכריע. ג'אווה לא הייתה שפה טובה אפילו ברגע יצירתה. היא הייתה פשוט יותר טובה מאשר שפות התכנות של המתחרים. יחד עם זאת, היא התבררה כפורצת דרך אמיתית בזמנה.

למעט מחווני הכמות, היא נתנה "הטבה" לפלטפורמות חלופיות, שלא היו להן חלופות. לכן, ג'אווה הפכה למנהיגה בתעשייה מסיבה מוצדקת לחלוטין, וכנראה בלתי נמנעת, מבחינה היסטורית.

האם הטיעונים האלו עדיין תקפים? רוב שיטות Java VM הן ממוקדות. הפלטפורמות, כפי שהתברר, ניתנות להשגה באמצעות אלפליקציות אינטרנט באופן אפילו טוב יותר. לכן, היום ג'אווה מחזיקה בזכות אינרציה, והעדר מתחרים ישירים. למרות שאינרציה בתעשייה היא כוח חזק מאוד.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.