חושבים לבנות אתר מותאם לסלולרי? כך תעצבו אותו בצורה מושלמת
מספר טיפים עיצוביים עבור בניית אתר מותאם למובייל:
טלפונים חכמים וטאבלטים קיימים בסביבתנו כבר הרבה שנים, וככל שהשוק הסלולרי החכם הלך והשתדרג כך התפתח גם תחום האינטרנט הסלולרי. לבנות אתר מותאם לסלולרי חשוב מאוד לאתרים מכל סוג (אתר תדמית, אתר מסחר, אתר אינפורמטיבי וכד') – אתר כזה ישים את העסק שלכם "על המפה" גם מבחינת חדשנות, וגם מבחינת התוצאות במנועי החיפוש בסלולר. כך תבנו ותעצבו אתר סלולרי מושלם:
שלב ראשון כשבונים אתר סלולרי – הניווט באתר
כאשר מחליטים על בניית אתרי תדמית, חלק חשוב בהתאמה למובייל הוא התאמת הניווט.
אחת הדרכים היותר מומלצות לניווט סלולרי הוא פשוט ליצור אייקון קטן וצף שלחיצה עליו תפתח את התפריט, או כפתור ייעודי לתפריט בחלק העליון באתר – מה שבעצם אומר שהתפריט יהיה מוסתר בזמן הגלישה, וייפתח רק בלחיצה על האייקון או הכפתור.
השלב השני – שדה חיפוש
במהלך התהליך מומלץ לכלול אופציה להנגשת התוכן והעמודים במהירות ונוחות, ואחת הדרכים לכך היא שדה חיפוש באתר – שדה החיפוש יכול להיות יעיל במיוחד עבור אתרים בהם יש מספר רב של עמודים ומידע, והוא יכול לתרום גם לגולשים, וגם עבורכם –
מעקב אחר חיפושים שהגולשים יבצעו יוכל לעזור לכם להבין אילו עמודים קשה להם למצוא ולהוסיף אותם לתפריט הניווט, או במקרה של חיפוש מילות מפתח מסוימות תוכלו להבין איזה תוכן כדאי להכיל באתר, ולייצר עמודים חדשים בהתאם.
אופציית המשוב – לתת לקהל שלכם להשמיע את קולם
כמעט לכל לקוח שיבקר בעסק שלכם תהיה דעה – אז למה לא לתת לו את האופציה להגיד מה הוא חושב?
לפני שמתחילים לבנות את האתר חשבו על אופציית משוב, אשר תתרום גם לגולשים וגם לעסק שלכם.
ערוץ המשוב באתר שלכם יוכל להיות טופס מקוון או אפילו כתובת קליקבילית של הדוא"ל של הנהלת העסק, כך שתוכלו לענות להם באופן אישי או ליצור איתם קשר טלפוני, ולתת להם את הביטחון שיש להם אוזן קשבת.
אופציות נוספות יכולות להיות גם דירוגי כוכבים, וכפתורי שיתוף באתרים שמעבירים ביקורות על עסקים (כמו למשל tripadvisor).
התאמת התוכן למשתמשים סלולריים
עוד דבר שמומלץ לעשות כאשר רוצים לבנות אתר הוא להציג לגולשים מידע רלוונטי קשור לתוכן שלכם – לדוגמא, אם בבעלותכם עסק שנמצא ליד אטרקציה מסוימת כגון היכל או אצטדיון ספורט או אזור שקיימות בו אטרקציות מסוימות – תוכלו להציג באתר שלכם תוכן על המקומות האלו.
כך תספקו לגולשים ערך מוסף, ולא פחות חשוב – זמינות מידע כשהם נמצאים בתנועה ורוצים את המידע הזה במידי.