אפליקציה שתשלוט על חימום המים ישירות מהסמארטפון

אפליקציה

אפליקציה שתשלוט על חימום המים ישירות מהסמארטפון

אפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק על הדוד הינה רק אחד מבין פיתוחים טכנולוגיים רבים המאפשרים חיסכון בעלויות השוטפות, כגון חשמל, שמירה על הסביבה וכל זאת לצד הגברת נוחות המשתמש. האפליקציה מטיבה עם חיי בני הבית ומתבצעת באופן נוח, יעיל וידידותי.

מהו למעשה הדוד שמש?

דוד שמש הינו מקור לחימום מים אשר עושה שימוש באנרגיה סולארית מהשמש. בעזרת קולטי שמש הנמצאים על גג הבית , קרינת השמש עוברת תהליך המרה מאנרגיה סולארית לאנרגיית חום וכך למעשה מתחממים המים. בישראל מרבים לעשות שימוש בדודי השמש לאור ימי השמש הרבים בקיץ ובכלל.

מה באשר למקרים בהם אין שמש?

היות ודוד השמש תלוי באנרגיה הסולארית המופקת מאור השמש, לא תמיד יהיו מים חמים בדוד, נניח בימי חורף קרים וגשומים בהם יש מעט שמש אם בכלל או כמובן, בלילות. במקרים כאלה, ניתן להדליק את דוד השמש ולהפעיל את גוף החימום החשמלי שיש בו. חימום המים במקרה כזה יתבצע באמצעות האנרגיה החשמלית.

עלויות:

היות וכמחצית מהשנה בעלי דוד השמש ייאלצו להדליק את הדוד על בסיס חשמל, חשבונות החשמל יתפחו בהתאם באותן התקופות. ישנם מקרים רבים בהם שוכחים לכבות את הדוד וצריכת החשמל הולכת וגוברת. חשבונות החשמל בתקופת החורף גם ככה גבוהים מהרגיל לאור שימוש במחממים למיניהם, לכן עלויות הדוד הן מיותרות.

מהי אפליקציית דוד שמש חכם?

אפליקציה אשר באמצעותה נוכל לשלוט על ההדלקה והכיבוי של הדוד מרחוק באמצעות הפלאפון החכם. במקביל להורדת האפליקציה למכשיר הסמארטפון, יש צורך להתקין ברוב המקרים גם מתג ייחודי על גבי דוד השמש בכדי שההדלקה והכיבוי יפעלו. היות והאפליקציה פועלת על בסיס אינטרנט אלחוטי, על מנת לעשות בה שימוש ישנה דרישה לנתב אלחוטי בבית.

יתרונות אפליקציה לשליטה מרחוק:

יתרון מרכזי אחד הוא כמובן, החיסכון בעלויות החשמל עקב שכחת הדוד דולק. באמצעות האפליקציה ניתן לוודא, גם לאחר היציאה מהבית, כי הדוד כבוי ובמידה ולא, לכבותו בלי בעיה. יתרון נוסף הוא הנוחות- ניתן להדליק את הדוד עוד ביציאה מהעבודה או מהלימודים ובכך, עם ההגעה הביתה, ניתן להתרחץ מיד ואין כל צורך בהמתנה מרובה עד שהמים בדוד יתחממו.

ריבוי משתמשים:

את האפליקציה ניתן להוריד למספר מכשירים שונים, כך שלכל בני הבית תהיה גישה לשירות השליטה בדוד מרחוק.

מדידת זמן הדלקת הדוד ברמה מדויקת.

האפליקציה למעשה מאפשרת להגדיר זמן מדויק (בדקות או שעות) להדלקת הדוד. בכך ניתן לשלוט באופן המיטבי בזמני הדלקת הדוד וכאמור, לחסוך בחשמל שכן הדוד ידלוק אך ורק לזמן הנחוץ ולא מעבר. עם הזמן ניתן יהיה ללמוד את הזמנים הדרושים בכדי לחמם את כמות המים הנדרשת בבית ולכוון על פי זמן זה את הדלקת הדוד.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.