אתר רספונסיבי או אפליקציה: איפה העסק שלך נראה טוב יותר?

אפלקציות ומשחקים

אתר רספונסיבי או אפליקציה: איפה העסק שלך נראה טוב יותר?

כיום יזמים רבים מתלבטים בין בניית אתרים רספונסיביים למובייל לבין בניית אפליקציה. כמובן שיש מגוון פרמטרים שצריך להשוות בין האפשרויות בכדי להגיע להחלטה ואלה תלויות גם בתקציב העסק, גם בקהל היעד והיכן הוא נמצא, גם באפשרויות הפרסום העומדות לפניכם, אפשרויות ההכנסה שאתם רוצים ליצור ועוד. לעתים ניתן לשלב בין אתר רספונסיבי לאפליקציה למשל, לעתים אפליקציה תתאים יותר ולעתים אתר רספונסיבי תהיה הבחירה הנכונה. נבחן כעת את שתי האפשרויות בנפרד ונראה מתי אלה עשויות להתאים.

בניית אתרים רספונסיביים למובייל:

אתר רספונסיבי הוא אתר המותאם לגלישה במובייל, בטאבלטים ובמסכים בגדלים שונים, לא רק במחשבים נייחים/ניידים. כיום צריך לצאת מנקודת הנחה שכל אתר צריך להיות רספונסיבית כיוון שחצי מהגולשים באינטרנט עושים זאת ממכשירים שונים שהם לא מחשב נייח/נייד (בעיקר סמארטפונים) ולכן אתם לא רוצים לאבד את הקהל העצום הזה רק בגלל שהמסך נחתך באמצע, העמוד לא נטען כמו שצריך או שאי אפשר לקרוא את השורה במלואה. אומנם כל אתר טוב שיהיה מותאם למובייל אולם יש אתרים מסוימים, של שירותים/כלים/נושאים מסוימים שבדרך כלל מיועדים לאנשים שגולשים מהמובייל ולכן צריך להשקיע אקסטרה זמן, תשומת לב והשקעה בחוויית המשתמש, במהירות הטעינה והגלישה במובייל ובהתאמה הרספונסיבית של האתר והשימוש בו. כך למשל אתרים של כלים ומחשבונים מסוימים המשמשים אנשים כשהם בפגישה, אתרי מגזינים המספקים חדשות עדכניות לייב שבדרך כלל קהל היעד קורא אותם מהמובייל כשהוא מקבל התראה על כתבה חדשה ועוד.

בניית אפליקציה:

אפליקציות שימושיות שונות הן בהחלט תוספת חשובה לטלפון שלנו. מלבד מחשבון או שעון מעורר, אפליקציה של מזג אוויר או זו של יוטיוב לשמיעת שירים או צפייה בסרטונים – הרי שיש מגוון רחב של אפליקציות שימושיות שונות שבהחלט משפרות משמעותית את החיים שלנו. אנו מדברים למשל על אפליקציית GPS, אפליקציות כושר ומד צעדים, אפליקציות של משחקים שמעבירות לנו את הזמן, אפליקציות תשלום באמצעות כרטיס אשראי, האפשרות להתחבר לרופא הפרטי שלנו דרך אפליקציה של קופת החולים או לבקש הלוואה מהירה מהבנק דרך האפליקציה שלהם. יש כמובן גם כלים או שירותים שונים שיותר מתאימים כאפליקציה או יכולים להתאים גם כאפליקציה וגם כאתר אינטרנט כמו למשל כלי הנהלת חשבונות.

אז בניית אתר רספונסיבי או אפליקציה?

אז כאשר בוחנים בניית אתרים רספונסיביים למובייל או בניית אפליקציה ניקח בחשבון בראש ובראשונה את האפיון של המוצר/השירות/הכלי שאנו מפתחים, היכן חוויית השימוש בו תהיה הכי נוחה ואטרקטיבית ולבחון מספר פרמטרים נוספים. לדוגמה: אפליקציה תיטען מהר יותר בדרך כלל מאתר רספונסיבי אולם האופציות בה יהיו מוגבלות יותר פר מסך/תפריט למשל. אפליקציה תהיה יותר חזותית מאשר אתר שיכלול למשל יותר מלל או מגוון תכנים מסוגים שונים. מבחינת פרסום: פרסום אתר יהיה יותר קל בדרך כלל בשל האפשרויות הרבות והטובות לקידום שלו, החל מקידום אורגני, דרך פרסום ממומן בפייסבוק/גוגל, קישורים מהירים מהרשתות החברתיות או מיוטיוב וכו'. מצד שני אפליקציה מורידים לנייד, היא זמינה בלחיצת כפתור ונמצאת באחד המסכים בסמארטפון ולכן נוחה וקרובה יותר לשימוש בצד הלקוח.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.