בניית אתרים בעידן המובייל

בניית אתרים במובייל

בניית אתרים בעידן המובייל

הסמארטפונים, שהשתלטו תוך שנים לא רבות על חיינו, שינו במידה ניכרת גם את הרגלי הגלישה שלנו, כשנכון לראשית 2015 באתרים רבים מחצית מהתעבורה, אם לא יותר, מקורה בגלישה סלולרית. גם גוגל כבר הודיעה כי האלגוריתם לפיו היא מדרגת את האתרים הותאם למציאות החדשה ואחד הפקטורים לציון של כל דף בכל אתר יהיה מידת ההתאמה שלו לסלולרי, כך שבניית אתרים בעידן המובייל שונה משמעותית מזו של טרום עידן הסמארטפונים, וכיום יש לשים דגש רב על יצירת דפי אינטרנט שמעניקים חווית משתמש מלהיבה לגולשים דרך הטלפונים החכמים.

הדגשים העיקריים בפיתוח אתר מובייל

ראשית, חשוב ליצור אתר שייראה היטב על המסך הקטן יחסית של הסמארטפונים. בפרט מומלץ להבליט את כפתורי הפעולה – בין אם מדובר באלה המאפשרים יצירת קשר מיידית ובין אם מדובר באלה המאפשרים רכישת פריט כזה או אחר – באמצעים שונים: מיקום שאי אפשר לפספס, גודל מתאים, צבעים בולטים וכו'.

עוד כדאי לקחת בחשבון שלגולש הסלולרי ישנה פחות סבלנות לקריאת תכנים ארוכים ועמוקים (תכנים שכאלה הוא יעדיף לקרוא מול מסך גדול תוך כדי גלישה באמצעות מחשב נייח) ועל כן מומלץ להמעיט בטקסטים ארוכים, גם אם יש בהם ערך מוסף של ממש. נסו להיות תמציתיים, ולספק את עיקרי המידע, וכך תיצרו חווית גלישה מתאימה למובייל.

פקטור משמעותי אחר הוא זמן הטעינה של האתר: אתרים סלולריים שעולים לאט מדי יגרמו ללא מעט גולשים לנטוש עוד בטרם נכנסו, ועל כן כדאי להמעיט בתמונות כבדות, וידיאו שמכביד על טעינת האתר וכו'. גם גוגל, אגב, מייחסת חשיבות לזמן הטעינה במסגרת האלגוריתם שלה כך שהאצת קצב עליית האתר מובילה לרווח כפול.

פיתוח אפליקציות לאתרים

בנוסף חשוב מאוד להשקיע משאבים שונים – תשומת לב, מחשבה, זמן, אנרגיות וכסף – גם בפיתוח אפליקציות לאתרים, שהרי בעלי הסמארטפונים, כלומר כולנו פחות או יותר, נוהגים להיעזר גם בהן לעתים קרובות ולא רק גולשים לאתרים כאלה ואחרים. בנוסף עסק שיש לו גם אפליקציה זוכה אוטומטית להערכה רבה יותר מצד הגולשים, בזכות זיהוי עם ערכים כמו חדשנות, שירותיות ונכונות להשקיע בלקוחות.

החלק החשוב ביותר בפיתוח אפליקציות לאתרים הוא האפיון, כלומר זיהוי קהל היעד העיקרי של האפליקציה ובהתאם יצירת שפה ויזואלית שתפתח את ליבו וממשק משתמש שיאפשר לו לבצע בקלות את הפעולות הרצויות על ידכם.

כמו כן כדאי להשקיע ולהתאים את האפליקציה הן למכשירים מבוססי אנדרואיד והן לאייפונים, כדי לא להפסיד פלח שוק משמעותי.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.