פיתוח אפליקציות – בנייה ושיווק נכון

פיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות – בנייה ושיווק נכון

בשעה טובה, החלטתם לבנות אפליקציה למובייל. בין אם מדובר באפליקציה עסקית, או כזו שמיועדת למלא צורך ספציפי אחר של משתמשים פוטנציאליים, נכנסתם בזה הרגע לתחום רחב ולרוב גם מורכב. יש לא מעט שלבים שנדרש לבצע על פי הספר, במטרה שהאפליקציה לא רק תרקום עור וגידים, אלא גם תזכה להצלחה בקרב המשתמשים של המכשירים הסלולריים השונים. אז איך בדיוק עושים זאת על הצד הטוב ביותר?

תכנון ופיתוח מקיפים

פיתוח אפליקציות צריך להיעשות, באופן לא מפתיע, על ידי אנשי מקצוע הבקיאים בכך. מפתחי מובייל, אחד המקצועות החמים כיום בתחום ההייטק, הם שצריכים לקחת על עצמם את המשימה. האחרונים צריכים "לתרגם" את הרצונות והצרכים של מי שעומד מאחורי האפליקציה לכדי ממשק שיהיה נוח, פונקציונלי ומתאים לקהל היעד. הליך הפיתוח הוא הליך עמוס שלבים, שמצריך הגדרות מדויקות מצד הגורם המעוניין באפליקציה ולפעמים גם עירוב שלו בקבלת החלטות שונות.

המלצה מועילה כיום היא לפתח אפליקציה שתתאים למכשירים הסלולריים השונים, כאשר מבחינה מעשית יש שני סוגים עיקריים: אפליקציות למכשירי אייפון (ניתנות להורדה דרך Appstore) ולעומת זאת אפליקציות למכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (מורדות באמצעות Google Play). כמובן שצריך להגדיר מה יהיה מחירה של האפליקציה, אם בכלל, גם אם שינויים בתמחור אפשריים בהחלט לאורך הדרך.

איך מפיצים את האפליקציה?

בשוק האפליקציות יש כיום אינספור יישומים, כשגם אם מחלקים אותם לקטגוריות שונות נותרים עדיין עם לא מעט אפשרויות. במצב הדברים הזה, הסכנה העיקרית היא שאנשים פשוט לא יהיו מודעים לאפליקציה, אפילו אם היא מבצעת את המטרה שלשמה הוקמה ללא דופי. כבר מרגע יציאתה של האפליקציה לשוק, ואפילו קודם לכן, צריך להשקיע בשיווקה מאמצים ראויים.

בהתחשב בעובדה שלא כל מי שמפתח אפליקציה יכול לפרסם אותה באמצעי תקשורת ההמונים או בשלטי חוצות, צעד המצריך הוצאות כלכליות עצומות, יש לפעול במישורים יעילים, אך גם נוחים מבחינה כלכלית. הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, מהוות מקום מצוין בו ניתן להתחיל, עם פתיחת עמוד לאפליקציה ופרסומו בקמפיין ברשת החברתית. אם יש לחברה אתר אינטרנט, ברור שחשוב ליידע את הגולשים בו על עצם קיומה, כמו גם להוסיף קישורים להורדה ישירה שלה.

את היתרונות של האפליקציה צריך להדגיש לא רק באמצעות מלל (למשל התיאור בחנויות השונות או באתרי האינטרנט), אלא גם בצורה ויזואלית. פנייה לחברה שתפיק סרט תדמית עבור האפליקציה יכולה להיות רעיון מצוין, שיכול לתרום במידה ניכרת להצלחה של האפליקציה ולאפשר לה ליצור את ה"באזז" לו מצפים העומדים מאחוריה.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.