פיתוח אפליקציות שירותי ענן

פיתוח אפליקציות ושירותי ענן

פיתוח אפליקציות שירותי ענן

העשור האחרון התאפיין בשימוש נרחב בטלפונים חכמים ובטאבלטים, בהן אפליקציות מחליפות את השימוש בדפי אינטרנט הנצפים באמצעות הדפדפן על המכשירים השונים. בין האפליקציות השונות שניתן למצוא בשוק קיימות רבות שנועדו להקל על התממשקות עם שירותי ענן שונים, כמו שיתוף וסנכרון מידע, וכן צפייה במידע משותף בזמן אמת.

מה מיוחד בשימוש באפליקציה?

השימוש באפליקציה לעומת אתר סלולרי כולל יתרונות וחסרונות. מחד, ניתן לגשת למידע הנמצא במכשיר בקלות רבה יותר כאשר מדובר באפליקציה המותקנת על המכשיר, וניתן לבצע פעולות רבות יותר גם כאשר המכשיר אינו מחובר לאינטרנט, ומאידך יש לכתוב אפליקציה יעודית המותאמת לסוגי המכשירים השונים, ולתמוך בגרסאות שונות של האפליקציה, לרבות כתיבת קוד נפרד לאייפונים, למכשירי העובדים בטכנולוגיה של מייקרוסופט (ווינדוווס פון) וקוד נפרד שיעבוד על מכשירי אנדרואיד.

איך מפתחים אפליקציות שירותי ענן?

בדומה לכל תוכנה, גם פיתוח של אפליקציה המשרתת לקוחות המעוניינים בשירותי ענן מתבצעת לאחר כתיבת אפיון מדוייק, המתבססת על הצרכים השונים של המשתמשים בתוכנה. אם מדובר בתוכנה שאמורה לשרת כמות גדולה של משתמשים יש לתכנן את התשתיות בצורה אופטימלית על מנת שלא יקרסו בזמן שמחוברים אליהן כמות גדולה של משתמשים.

איך בונים אפיון?

לאחר הגדרה מדוייקת של הצרכים השונים, נבנית סקיצה ראשונית של מסכי התוכנה כפי שהיא תראה על מסכים שונים, אם מדובר בטלפון נייד, טאבלט או מסך מחשב. כל כפתור מוגדר במדוייק, נבנים תפריטים שייצגו את המעבר בין דף לדף באפליקציה, וכן מתוכנן מסד הנתונים שיכיל את המידע הרב עמו התוכנה תצטרך להתמודד. אז בית התוכנה מוכן להתחיל לעבוד על התוכנה עצמה.

בניית התוכנה

כאשר מדובר באפליקציה האמורה להיות מותקנת ישירות על הטאבלט או המכשיר הסלולרי, כפי שציינו לעיל, נבנות מספר גרסאות במקביל. כל גרסה מותאמת למאפיינים השונים של מערכת ההפעלה של הטלפון הנייד או הטאבלט ולמגבלותיה. בנוסף, בדרך כלל נבנה אתר אינטרנט באמצעותו ניתן יהיה להרשם כמשתמש בתוכנה, ואף לבצע חלק מהפעולות או את כולן כפי שהן מתבצעות בטלפון.

חווית משתמש

אחד התחומים החשובים בהם מקמקדים בתי תוכנה הבונים אפליקציות הוא חווית המשתמש. בהגדרה זו נכללים המאפיינים השונים המקלים על המשתמש להשתמש בתוכנה, גם כאשר הוא נמצא במצב נייד כמו נהיגה או הליכה, וכן עיצוב התוכנה בצורה בה היא תהיה אינטואיטית, ולא תצריך זמן רב על מנת ללמוד לבצע את הפעולות הבסיסיות בה.

בדיקת התוכנה

לאחר בניית התוכנה היא נבדקת בשני מישורים – הראשון הוא התפעול הפונציאלי, או במילים אחרות האם כל כפתור מבצע את הפעולה שתוכננה לו. היא נבדקת גם במצב של תפעול רגיל, וגם במצב של עומס משתמשים. נוסף על כך נבדקת אבטחת המידע הנמצא באפליקציה, במיוחד כאשר מדובר בשירותי ענן בהם מידע רגיש עשוי להיות משותף ומוצפן כראוי, לצפייה ע"י בעלי הרשאות בלבד.

המישור השני בו נבדקת התוכנה הוא מבחינת קלות השימוש בה. תוכנה שאינה קלה לשימוש עשויה לגרום למשתמש פוטנציאלי לבחור במתחרה, ולכן אם מדובר באפליקציה המיועדת לקהל הרחב, חשוב לבדוק אותה באמצעות משתמש ממוצע, לא מיומן, ולבחון את קלות התפעול. כאשר האפליקציה עברה את כל הבדיקות היא מוכנה להפצה.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.