קידום אפליקציות – איך עושים את זה נכון?

קידום אפליקציות

קידום אפליקציות – איך עושים את זה נכון?

סוף סוף הגעתם לישורת האחרונה: האפליקציה שפיתחתם בלא מעט מאמץ ומשאבים מועלת לחנויות האפליקציות, וכל שנשאר לכם כעת הוא להתרווח על הכסא הנוח ולצפות באלפי הורדות מידי יום, שמכניסות לכם גם לא מעט כסף. נשמע חלום, נכון? בהחלט. משום שהמציאות מורכבת הרבה יותר.

העבודה על שיווק אפליקציה לקהל צרכנים אינה מסתיימת בשלב הפיתוח והעלאת האפליקציה לחנויות, אלא רק מתחילה בשלב הזה. כדי להצליח ולשווק את האפליקציה לקהל משתמשים רב ככל האפשר, תצטרכו לבצע לא מעט פעולות שיאפשרו לחנויות האפליקציות להבין, כי מדובר באפליקציה שכדאי להציג אותה למשתמשים השונים. אז איך עושים זאת נכון? מנהלים בצורה מושכלת תהליך שנקרא בשם ASO – App Store Optimization – תהליך שמערב לא מעט טקטיקות ושיטות שמטרתן הגדלת מספר ההורדות הטבעיות של האפליקציה מחנויות האפליקציות השונות.

בדומה לתהליך של קידום אתרים של עמודי אינטרנט במנועי החיפוש, גם תהליך של קידום אפליקציה בחנויות האפליקציות דורש טיפול במספר רבדים: תוכן, אופטימיזציה, שיפור שיעורי ההקלקות וההורדות ועוד. במאמר הבא נציג מספר טיפים שימושיים שיוכלו לסייע לכם לשפר את הנראות של האפליקציה שפיתחתם בחנות האפליקציות, ולהגדיל את מספר ההורדות היזומות שלה.

טיפ מספר 1: בצעו מחקר מילות מפתח

כן, בדיוק. כפי שאנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח מעמיק בבואנו לדרג עמודי אינטרנט על ביטויי מפתח, כך אנחנו נדרשים לעשות זאת גם בעת קידום אפליקציה בחנות האפליקציות. אם האפליקציה שלכם חדשה, והיא פועלת בסביבה רווית תחרות, תוכלו לעשות שימוש בטכניקה דומה לזאת שאתם מבצעים בקידום אורגני של אתרים: להתמקד בביטוי זנב ארוך, שמתאפיינים ברמת תחרות נמוכה יותר, ומיקוד גבוה יותר של המשתמשים.

מחקר מילות המפתח שתבצעו אמור יהיה לשמש אתכם היטב גם בהמשך, כאשר תבחרו לבצע אופטימיזציה של מאפייני האפליקציה לחיפושים השונים בחנויות האפליקציות.

טיפ מספר 2: שלבו מילות מפתח במקומות הנכונים

בקידום אורגני של אתרים, נהוג להמליץ על שילוב מילות מפתח בכותרת המטא של העמוד, בכותרת הראשית, באחת מכותרות המשנה, בתוכן עצמו, ובתיאור המטא של העמוד. בדומה לכך, גם בעת קידום אפליקציה בחנות, כדאי יהיה לשלב את מילות המפתח החשובות במקומות הנכונים: בטייטל של האפליקציה, בתיאור האפליקציה, ברשימת מילות המפתח ועוד. כמו כן, ודאו שאתם מזינים מידע באופן כזה שימלא לחלוטין או כמעט לחלוטין את השדות השונים. ככל שהמידע שתזינו לשדות הנתונים יראה שלם ומלא יותר, כך גם קהל הגולשים שיתלבט האם להוריד את האפליקציה יתפוס אתכם יותר ברצינות.

טיפ מספר 3: תרגמו את הטקסטים לשפות המשמשות את קהל היעד שלכם

ישראל, מה לעשות, היא מדינת קטנה ולכן מספקת פוטנציאל שימוש והורדות לא גבוה בכל הקשור לאפליקציות. אם אתם מייעדים את האפליקציה שפיתחתם לקהל הרחב, אשר ממוקם רובו או חלקו בחו"ל, תרגום של האפליקציה ושדות המלל הנלווים לה יוכל לשמש אתכם היטב, בהגעה לקהל יעד חדש ולא פחות רלוונטי.

טיפ מספר 4: שפרו את יחס ההורדות של האפליקציה

בדיוק כפי שבתהליך קידום אורגני של עמודי אינטרנט במנועי החיפוש, לפעמים המתודה הטובה ביותר היא לא לשפר מיקומים, אלא לשפר שיעורי הקלקות, כך גם בקידום אפליקציות, לעיתים המתודה הטובה ביותר היא לא הגדלת החשיפה, אלא הגדלת שיעור ההורדות של האפליקציה. זה אומר, שהשאיפה שלכם צריכה להיות, שאחוז המשתמשים אשר מבקרים בעמוד האפליקציה, ובוחרים להוריד אותה בעקבות כך יהיה הגבוה ביותר. איך עושים זאת? באמצעות כל כלי שיאפשר לכם לשכנע את הגולש שהוא הגיע למקום בטוח ומקצועי: אייקון נכון של האפליקציה, עיצוב מקצועי, גרפיקה משכנעת, צילומי מסך שימחישו את היתרונות בשימוש באפליקציה, ניסוח מעולה של כותרות ותיאורים, ולמעשה, כל מה שמשפיע על הסטייט אוף מיינד שבו נמצא המשתמש, ברגע שהוא מקבל את ההחלטה האם להוריד את האפליקציה.

טיפ מספר 5: השיבו לביקורות גולשים והתייחסו אליהן ברצינות

ככבכל שירות שתציעו במהלך מחזור חיי העסק, סביר שגם לאחר הורדת האפליקציה שלכם יהיו לקוחות מרוצים ומרוצים פחות. זה טבעי. אולם, מה שחשוב באמת להבין שאתם נמדדים, בין היתר, במקומות שבהם הלקוחות שלכם סיפקו חוות דעת שלילית, באמצעות ביקורת עם ציון נמוך לאפליקציה שבניתם. בשלב זה , חנויות האפליקציות פוקחות עיניים: כיצד תגיבו לביקורת השלילית? האם תקחו את ההערות לתשומת ליבכם? האם תטרחו להגיב? האם תבטיחו לתקן את הליקויים? האם בגרסה הבאה שתעלו לחנות אכן טרחתם לתקן את הליקויים השונים?

אין מנוס מקבלת ביקורות שליליות. הן חלק טבעי וקיים מכל תהליך שבו מוצעים שירותים ללקוחות. עסקים נבדלים בין אחד לשני באיכות התגובה שהם מספקים לביקורות שליליות של גולשים ומשתמשים.

לסיכום

אם החלטתם להניע תהליך של ASO על מנת לקדם את האפליקציה שבניתם בחנויות השונות, ולהגדיל את מספר ההורדות הטבעיות שלה, כדאי יהיה מאוד שתדאגו, בין היתר, לשלב את מילות המפתח החשובות לכם במקומות החשובים המתארים את פעולת האפליקציה שלכם, לתרגם את המלל הנלווה לאפליקציה לשפות היעד של קהל המשתמשים באפליקציה, להתייחס ברצינות לביקורות גולשים ומשתמשים ולתת להם מענה הולם, ולשפר באמצעות טכניקות שונות את יחס ההורדה של האפליקציה.

בסופו של יום, לקידום אפליקציה בחנויות האפליקציות ולקידום עמודי אינטרנט במנועי החיפוש, יש הרבה מן המשותף, והקפדה על תוכן איכותי ואופטימיזציה נכונה בהחלט יוכלו להביא אתכם רחוק.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.